domingo, 29 de noviembre de 2009

Bideoen konparaketa

Lehenengo bideoa teknologia berriaren guztiz aldekoa agertzen da, urteekin hezkuntzan jasan den aldaketa garrantzitsua eta positiboa aipatzen du. Lehen ikasleek jasotzen zuten informazioa hitzen bidez barneratzen zen. Orain baliabide berriekin, teknologia berriekin alegia, informazioa frogatu eta ikusi dezakete edozein gai edota ikasgairi buruzkoa.

Bigarren bideoan aldiz, alfabetizazio digitalaren kritika eta hausnarketaren beharra eskatzen da. Mondragon unibertsitatean Lara Tiscar-eri egindako elkarrizketa bat da. Berak bertan egindako hitzaldia laburtzen du non teknologien atzealdean nor eta zer dagoen gogorarazten duen. Esaterako, ikasteko nahi eta behar dena bilatzea, analizatzea, interpretatzea garrantzitsua da informazioa hori nork sortu duen jakiteko. Klik egin orduko zer baimentzen, adosten edo sinatzen gauden jakin egin behar da ezer musutruk ez delako, ez dago ezer "doakoa", zerbaiten truke eskaintzen da dena. Moralitatea, baimenak, legeria...

Krikikoak izan behar garela dio. Ondo dago kultura digitala eabiltzea baina ezagutu eta ulertu behar da zeinek balore batzuk ditu. Hezkuntzan alfabetizazio digitala erabiltzerakoan, parte hartzea, duen balorea ematea eta konpartitzea oso garrantzitsua da baina eskutartean darabilgun  mundu berria ulertuz eta ezagutuz.

No hay comentarios:

Publicar un comentario